15 czerwca - 10 lipca: Rejestracja w systemie rekrutacyjnym Omikron. Przekazanie do szkoły pierwszego wyboru w formie papierowej lub elektronicznej kopii wydrukowanego z systemu wniosku opatrzonego odręcznymi podpisami rodziców lub prawnych opiekunów kandydata.
26 czerwca - 10 lipca: Dostarczenie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.
31 lipca – 4 sierpnia: Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty.
12 sierpnia: Podanie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły.
13 – 18 sierpnia: Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły przez kandydata -przedłożenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, zaświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
19 sierpnia: Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki można składać elektronicznie.